Jurre Nijhuis

To bike or not to bike

KTR Bike Challenge – serious fun!

De opdracht

Het team van KTR wilde graag eens op een andere manier de tijd nemen voor haar vaste relaties. Daarmee de waardering uitdrukkend naar vaste klanten, leveranciers en collega-vakgenoten. Het basisidee was duidelijk, de uitdaging was om de 3P’s van het KTR Benelux gevoel over te brengen: Professioneel, Persoonlijk en Plezierig. Niet alleen in het zakendoen maar juist ook in de bijzaken. De opdracht was geslaagd wanneer de event-deelnemers weer naar huis zouden gaan met positieve energie en met de bevestiging van de fijne onderlinge relatie.

Gekozen strategie

Als concept hebben wij KTR Challenge voorgesteld. Een nieuwe naam die als concept in de toekomst verder ingevuld kan worden als uniek KTR Event. Dit keer dus de eerste KTR Bike Challenge. Terzake bedacht een passende tone-of-voice op basis van de genoemde 3P’s. We hebben ons specifiek gericht op de wielren-liefhebbers onder de relaties. Zo moest men bijvoorbeeld zijn/haar eigen racefiets meenemen. Met o.a. de inzet van Maarten Nijland, voormalig kampioen veldrijder én ondernemer van VillaVélo in Ootmarsum hadden we al snel de juiste communicatie toon te pakken.

Het resultaat

Deze eerste KTR Bike Challenge werd gelijk door relaties opgepakt. Het maximale aantal van 50 werd al snel bereikt. Met o.a. campagnemiddelen als een informele uitnodiging in de vorm van een videoboodschap, een centrale landingspage, in de fotografiestijl maar ook met fraaie gimmicks en een complete KTR-fietsoutfit voor alle deelnemers. Met als belangrijkste resultaat: zowel de relaties alsook het eigen KTR-team heeft een fantastische herinnering aan deze ontspannen fietsmiddag (mét BBQ) in het mooie Twentse coulisselandschap!

Benieuwd? KTRChallenge.com 

Ter land, ter zee of op de fiets, Terzake geeft er altijd een snok aan!
René Zwierink, office manager KTR Benelux

Free WordPress Themes, Free Android Games