De opdracht

Parker Hannifin was op zoek naar een full-service mediastrategie, -productie en -plaatsingsbureau voor de uitvoering van haar jaarlijkse communicatieplan. Bij de uitgeschreven pitch werd gekozen voor Terzake met als doorslaggevende argumenten: expertise, betrouwbaarheid en de prijs/kwaliteit verhouding. 

Gekozen strategie

Op basis van de marketing- en communicatiestrategie van Parker Hannifin, het gestelde budget en de vraag; “Wie wil Parker Hannifin wanneer, hoe vaak en op welke wijze met haar boodschap bereiken?” De juiste mediamix samenstellen naar bereik, kosten, frequentie, gewicht en continuïteit, om uiteindelijk de gekozen print- en online media in te kopen en de uitvoering tot aan de plaatsing af te handelen. Ons ontwikkelde online media module met jaarkalender zorgt voor extra gemak en overzicht op één plek. 

Het resultaat

Voor de Parker producten verzorgen wij op basis van jaarplannen en afspraken alle uitingen online en in print voor de negen marktsegmenten: energie, fabrieksautomatisering, industrie, life sciences, mobiel & transport, olie & gas, scheepsbouw, semicon, voedingsmiddelen- en drankenindustrie.

Tevreden en overzichtelijk, met korte lijnen en een vast aanspreekpunt.
Edgar Visscher - Marketing Manager Parker Hannifin

Het is en blijft altijd gaaf om te zien wat we met elkaar voor elkaar hebben gebokst. Na meerdere jaren vanuit Hengelo te hebben gewerkt, bevinden we ons sinds augustus 2015 in het karakteristieke pand aan de rotonde in Borne.

Een maand doorpakken

De verhuizing ging niet zonder slag of stoot. Over een periode van ongeveer vier weken zie je de oude apothekers ruimte volledig omgetoverd worden. Het begon met het leeghalen van de ruimte en het slopen van de oude apothekerskasten. Om vervolgens de stap te maken naar het schilderen, laminaat leggen, in elkaar zetten van het bureau en de bar. De laatste stap was de aankleding, zo staan de iMacs, bureaustoelen, barkrukken, chesterfields en eerste accessoires op hun plek!

Foto impressie

Een foto impressie van het pand voordat we erin trokken vind je hieronder.

De opdracht

Gullimex wilde eenheid brengen in het grote productaanbod van verschillende wereldmerken. Producten van elk merk hebben allemaal een eigen presentatie- of fotografiestijl die er helaas voor zorgt dat, eenmaal met andere productmerken naast elkaar getoond, de uniforme uitstraling die Gullimex wenst, niet ten goede kwam.

Gekozen strategie

De 7 belangrijkste voordelen van goede productvisualisaties die heeft doorgevoerd: 

  1. Scherpte
    Vector graphics hebben een scherpere weergave als pixel afbeeldingen
  2. Controle over kleur
    Wegkleuren zijn anders dan drukkleuren
  3. Kleur gelijkheid
    Bij een fotoreeks van meerdere producten kunnen er makkelijker kleurverschillen ontstaan.
  4. Onbeperkt schaalbaar
    Van webshop afbeelding tot kingsize billboard.
  5. Makkelijk aan te passen
    Bijvoorbeeld de data op een afgebeeld display is makkelijk aan te passen.
  6. Op schaal
    Meerdere producten kunnen eenvoudig op gelijke schaal (in de juiste verhouding tot elkaar) worden afgebeeld.
  7. Animeerbaar
    Vector graphics zijn makkelijk te animeren.

Het resultaat

Dat valt niet te vertellen – die moeten we je gewoon zien:

De opdracht

In de Nederlandse ziekenhuiszorg onderscheiden 28 grote opleidingsziekenhuizen zich met diverse thema’s. Deze ziekenhuizen hebben zich verenigd in de STZ Samenwerkende Topklinische Ziekenhuizen. De opdracht was om op een logische wijze voor de diverse STZ doelgroepen, de kerntaken beter profileren in de communicatie.

Gekozen strategie

In nauwe samenwerking met STZ is een concept ontwikkeld voor 3 thema’s: Opleiding en Onderwijs (‘zit in onze genen’), Wetenschappelijk onderzoek (‘zit in ons bloed’) en Topklinische zorg (‘is ons kloppend hart’). Een heldere profilering met een hedendaagse doorvertaling naar een fraaie brochurelijn en overzichtelijk jaarverslag met passende ‘look & feel’.

Het resultaat

Naast het ontwikkelen van het concept, brochures en jaarverslag realiseerden we tevens een bezoekersvriendelijke website. Via de site kunnen de ziekenhuizen daarnaast eenvoudig relevante informatie vergaren en delen. www.stz.nl

Prettig samenwerken met creatieve mensen die zich inleven in de materie.
Hedwig Neefs, Bureau STZ

De opdracht

Met dit eerste jaarverslag van de nieuwe holding LievenseCSO wil LievenseCSO duidelijk laten zien wie ze zijn, waar aan wordt gewerkt en vooral ook wat het wil bijdragen aan de maatschappij. De kritische basishouding van de adviseurs en ingenieurs moest daarbij onder andere in het jaarverslag op een verantwoorde wijze tot uitdrukking komen.

Gekozen strategie

Met de titel ‘Een andere kijk op de ruimte om ons heen.’ ging het MVO-verslag van LievenseCSO daarbij letterlijk op de kop.

Het resultaat

Een mooi uitgangspunt voor creatie om aan de slag te gaan met de creatieve invulling van een ogenschijnlijk ‘droog’ jaarverslag. Maar droog werd het allerminst. De ‘andere kijk’ is vertaald naar een krachtig concept en grafisch doorvertaald in het gehele 84 pagina’s tellende boekwerk. Sprekende ‘op de kop’ en zwart-wit visuals, sterke teksten en optimale ondersteuning door middel van heldere grafieken en tabellen. Het resultaat: een prachtig jaarverslag dat uitnodigt om te lezen, gerealiseerd in een constructieve samenwerking en één om trots op te zijn.

Het ziet er geweldig uit! Heb er alleen nog maar goede reacties op gekregen.
Susan van Kruijsbergen, LievenseCSO

De opdracht

In de 28 topklinische opleidingsziekenhuizen werken mensen met passie voor hun vak, denken en werken mee aan een toekomstbestendige zorg en zijn met elkaar in contact. De STZ als vereniging is de spil tussen deze mensen en organisaties. De website was geen doel op zich, maar een manier om anderen met elkaar nog beter te verbinden.

Gekozen strategie

In nauw overleg met de opdrachtgever zijn we gekomen tot een platform waarbij de wensen en vragen die leven bij de diverse groepen bezoekers centraal stond.

Het resultaat

Een heldere, fris vormgegeven website waar het direct duidelijk is dat wordt gewerkt aan vernieuwing van de zorg in ons land. Neem een kijkje op stz.nl

Ongelooflijk veel dank voor al het werk dat jullie hebben verzet voor onze nieuwe website.
Dana Ploeger, STZ