ObT. Altijd een goed idee.

Onderwijs

ObT is begonnen in 1993, Terzake een jaar later in 1994. Pas in 2017 en na de verhuizing van Terzake naar Borne klikte het gelijk tussen ons en mogen we ObT tot onze zeer gewaardeerde klantenkring rekenen. In de afgelopen jaren hebben we samen met beide benen op de grond hard gewerkt aan het versterken van het ObT merk, de juiste strategie en om de daarbij behorende communicatiemomenten en -middelen door te ontwikkelen. In een bijna collegiale samenwerking kunnen we het ondertussen gerust omschrijven als een mooi voorbeeld van symbiose.

 

Professionele dienstverlener voor

professionele organisaties

ObT is al meer dan 30 jaar voor ongeveer 400 organisaties een speler van betekenis binnen de administratie- en advieswereld in Nederland. Voor scholen (PO/VO/MBO/HBO), samenwerkingsverbanden, kinderopvang, welzijn, zorg en overheid. ObT is een stichting, een non-profit organisatie, die zonder winstoogmerk diensten verleent. Kwaliteit van de dienstverlening staat in de organisatie voorop.

Campagne 25 jaar

Inmiddels zijn we alweer een mooi aantal jaren verder. In 2018 mochten we onze eerste ‘grote' opdracht voor ObT oppakken: een heel jaar lang alle interne en externe communicatie organiseren vanwege het 25-jarig bestaan. De gekozen strategie was gebaseerd op attentiewaarde, continuïteit en het campagneverband Gewoon Goed Geregeld. De relaties hebben onder andere een jaar lang maandelijk enthousiast meegespeeld met verschillende online games.

“Onze eigen slogan
Altijd een goed idee
past ook 100% voor Terzake.”

Frank Weusthof, Hoofd Personele Zaken & Organisatie

Fantastische relatiedagen

Ook hebben we 2 fantastische relatiedagen compleet georganiseerd op locatie Vliegveld Twenthe waarbij onder andere speciale gastsprekers Paul Smit (voor bestuurders) en Wim Daniels (voor directeuren) werden ingeschakeld voor een heel bijzondere en vrolijke middag.

Corporate Identity

Na de succesvolle uitrol van het feestjaar mochten we onze tanden zetten in de identiteit van ObT. Via een aantal inspirerende brainstormrondes koos ObT voor een aantal belangrijke communicatie uitgangspunten. Onderwijsbureau Twente werd ObT en de centrale slogan ‘Gewoon Goed Gereld’. Alle huisstijlelementen inclusief restyling van het logo werden vervolgens onder handen genomen: met als resultaat een simpel, tijdloos, geschikt, veelzijdig en memorabel stijl van het huis (en een zeer tevreden opdrachtgever).
Terzake werkte onder andere met het inside-out principe: sterke merken zijn organisaties die worden gedragen door de medewerkers zelf. Aan de hand van interne merkbeleving worden medewerkers ambassadeurs van het merk ObT. Als medewerkers de identeit extern uitdragen en versterken zijn de gewenste én werkelijke identiteit gelijk en leidt dit tot de gewenste reputatie.

Naast de externe communicatie zijn er ook de nodige interne communicatie projecten die wij voor ObT realiseren. Zoals het strategische vijfjarenplan ’Doengericht 2025’, een volledig interne campagne inclusief ontwerp, fotografie en realisatie boekwerk en bijbehorende middelen tbv werkgroep bijeenkomsten. Maar ook de inmiddels bekende ObT bureaujaarkalender die de eigen relaties op hetzelfde moment in december tegemoet kunnen zien en waarin belangrijke data op een makkelijke en heldere manier terug te vinden zijn - regeren is vooruitkijken!

 

Regelmatig fotograferen wij (nieuwe) medewerkers zodat ObT in de communicatie ook altijd correct en up-to-date is.

 

Een andere, jaarlijks terugkomende opdracht is de Zomergroet van Mobiliteitscentrum ObT waarin alle invallers met een nieuw en vertrouwd online zomerspel bedankt worden voor hun inzet en even lekker kunnen gaan ontspannen voor een verdiende vakantieperiode.

“Het is altijd makkelijk, goed en snel schakelen met Terzake.”

Corelle Strikker, secretaresse en communicatie medewerker

Website

Terzake verzorgt continue samen met ObT en websitebouwer BitWise naar een optimale online presence. Na de lancering van de nieuwe website richten we ons op gebruiksvriendelijkheid en uniformiteit. Is de informatie nog relevant? Stijgt het aantal bezoekers? De grootste uitdaging blijft: hoe kan het nog beter en makkelijker voor de websitebezoeker. Soms met eenvoudige aanpassingen, soms met grotere grafische en technische updates.

Website

Ben je net als ObT

voor dé verandering?

Bakkie doen?

Het is gewoon lekker eens vrijblijvend van gedachten te wisselen. Een frisse blik. Een scherp oog. Een verrassend idee.

Ja