Lex Nijhuis

ObT huis-stijl bereikt hoogste punt

Corporate branding voor onderwijs dienstverlener

De opdracht

ObT wilde haar organisatie als merk sterker positioneren. Anders dan in een product branding wordt bij corporate branding de lading niet arbitrair toegevoegd, maar ontstaat ze vanuit de echte identiteit van de organisatie. Het ‘branden’ van de eigen identiteit wordt gevoed door het besef dat steeds meer mensen er belang aan hechten met welk soort organisatie – maatschappelijk en ethisch gezien – ze een relatie aangaan.

Gekozen strategie

Authentieke corporate branding levert goodwill op, ondersteunt de sales, motiveert medewerkers en is een factor in het aantrekken van goede krachten. Uiteraard moet bij een effectieve corporate branding de corporate brand aansluiten bij de realiteit (gedrag!) en de communicatie. Een nieuwe ObT corporate branding is mooi, maar geïntegreerd met de ObT strategie is voor ons uitgangspunt.

Het resultaat

Hiermee hebben we als Terzake het ObT merk veel meer kunnen laden dan alleen een marketinginstrument dat van buiten wordt opgelegd. Als organisatie blijven bouwen aan een duurzaam merk, dat gaat over de mensen in de organisatie die een langdurige persoonlijke relatie aangaan met hun klant. Die de corporate belofte waarmaken omdat ze handelen vanuit een heldere visie en strategie. En waarmee je ObT als een ‘echt merk’ positioneert.


Free WordPress Themes, Free Android Games