naar NIEUWS

Wie verandering wil, moet veranderen

 

Wie verandering wil, moet veranderen
Deze tegelzin schoot omhoog in een gesprek met een collega. Na een doordachte positionering deelden we onze verbazing dat het maar niet tot uitvoering wilde komen. Wekenlang waren we bezig met unieke waarden, marktanalyse, positionering, uitstraling etcetera. Misschien was het koudwatervrees, maar beslissingen werden uitgesteld en communicatie met de medewerkers en met de markt bleef uit.

Waan van de dag
Er was toch een concrete behoefte en intern draagvlak? En we hebben toch aangetoond dat we op de juiste en beoogde weg zijn? Klopt allemaal, maar de waan van de dag kreeg de overhand. Om verandering te realiseren moet je zelf ook écht willen veranderen en daar de tijd voor nemen. Het vereist naast visie ook doorzettingsvermogen.


Houd vol

Ook een overheid of zorginstelling dient zich voortdurend aan te passen aan de dynamische omgeving. Communicatie speelt hierin altijd een cruciale rol. Meer nog de personen die hier een verantwoordelijkheid in hebben. Wil je dus verbeteren door te veranderen, heb en geef vertrouwen, houd vol en DOE! De waan van de dag kan wachten tot morgen.

Auteur: Roland Bosman

Datum plaatsing: 10-05-2022