Youri Oude Nijhuis

Natuurvisie Buurserzand

Natuurvisie document met publieksversie

De opdracht

Het Buurserzand is het eerste bezit van Natuurmonumenten in Overijssel. Een natuurgebied met veel bijzondere kenmerken. Hoe weten we deze belevingswaarden door te vertalen naar onze bezoekers, naar bestuurders en het bedrijfsleven en ze tegelijkertijd te binden aan Natuurmonumenten en dit gebied en deze ook voor de toekomst veilig te stellen. Een Natuurvisie is voor dit prachtige Buurserzand-gebied vastgesteld. Aan Terzake de vraag om er een aantrekkelijk en verhelderend verhaal van te maken in plaats van een zakelijk en ‘saai’ document.

Gekozen strategie

Terzake heeft binnen het beschikbare budget, planning en uiteraard binnen de huisstijl gekozen voor een opmaak in magazine-stijl in met veel fotografie, grote visuals en enkele interviews. Uiteraard staan ‘lekker leesbaar’ en ‘uitnodigend’ centraal en is er voorgesteld – als publieksversie – een beknopte film met voice-over te realiseren waarin de belangrijkste aandachtspunten naar voren komen. De Natuurvisie dient heel wat jaren mee te gaan dus ook de nodige aandacht voor de tekstuele kant van deze opdracht.

Het resultaat

Een met veel zorg vormgegeven document, fraai beeldmateriaal en visuals. Prettig leesbaar en door de korte inzetjes met interviews van bezoekers, ook voor de verschillende lezers een herkenbaar verhaal met een duidelijke boodschap. Mooi uitgewerkt tot een informatie video die voor iedereen toegankelijk is.

De verpakking doet verkopen! Ook namens de directie onze complimenten!
Simone Damhof, boswachter Communicatie en Beleven Twente

Free WordPress Themes, Free Android Games