Dirk Segerink

Bijdragen aan het verbinden van mensen

Een nieuwe herkenbare stijl voor Kulturhus Borne

De opdracht

Ontwikkel een herkenbare stijl die gebruikt kan worden voor de promotie van activiteiten die worden georganiseerd door Kulturhus ”De Bijenkorf” Borne. Kulturhus, het gebouw waar wordt geleerd, gespeeld, gelezen en geleefd, waar je ontmoet, waar niks hoeft en waar heel veel mogelijk is. Het Kulturhus als centraal punt voor onze bonte Bornse samenleving, voor onze cursisten en leerlingen, onze huurders en onze lezers, onze medewerkers met diverse achtergrond en professie, voor iedereen, jong en oud. De vier kernwaarden van Kulturhus: verbinden, iedereen, uitdagen en evenwicht.

Gekozen strategie

Doordat Kulturhus Borne hele diverse activiteiten aanbiedt, zoals o.a. het filmhuis, kinderactiviteiten, workshops, (muziek)optredens en nog veel meer, hebben we een flexibele en herkenbare basis ontworpen. Vaste elementen op vaste plekken, wisselende kleuren, patronen en iconen maar dan wel allemaal zo bont mogelijk. Vrolijk, kleurrijk, fris en veelzijdig. Daardoor is het meteen herkenbaar: Kulturhus Borne!

Het resultaat

Een diagonaal design van rechtsboven naar linksonder, een vlak links een afbeelding rechts. Kleuren en patronen door elkaar, en met elkaar af te wisselen. De afbeelding kan, waar nodig, gedeeltelijk over het diagonale vlak steken zodat het geheel meer diepte krijgt. Door de bonte kleuren krijgt het een frisse en vrolijke uitstraling. De herkenbare stijl wordt doorgevoerd op o.a. (film)posters, flyers, socialmedia afbeeldingen, ledschermen en advertenties.

Op elk niveau een feestje om mee samen te werken: slim, snel, creatief én plezierig. Dat past precies 🙂
Laura Reymer, Programmering, Promotie en Cultuur, Kulturhus Borne

Free WordPress Themes, Free Android Games