Lex Nijhuis

Het onderwijs voorop

MijnOnderwijsportaal - de veiligste online leer- en werkomgeving

De opdracht

MijnOnderwijsportaal wil haar potentiële nieuwe klanten en bestaande klanten eigentijds informeren over de unieke digitale oplossing van Mijn­Onderwijs­portaal; een digitale leer- én werkomgeving voor het onderwijs. Daarbij dient de primaire doelgroep, bestuurders en directeuren in het onderwijs, te weten wie MijnOnderwijsportaal is, wat het doet en waarom ‘de klant’ voor MijnOnderwijsportaal zou moeten kiezen. Naast de briefing ontvingen wij een waarde propositie canvas (WPC) en een mogelijke richting van de opdrachtgever en met de opmerking om de toonzetting zakelijk maar niet te technisch te maken en inhoudelijk begrijpelijk voor de DMU.

Gekozen strategie

Dankzij een bestaande relatie kregen wij de kans om ons te presenteren bij MijnOnderwijsportaal. Aan de hand van de vooraf toegestuurde briefing wisten wij met een compleet andere communicatie- en marketingverhaal gelijk de juiste toon aan te slaan. Een heel belangrijk uitgangspunt was voor ons het ‘1-beeld-zegt-meer-dan-1.000-woorden’ principe; waarmee je weet waar het over gaat, voelt dat het past bij de doelgroep en aanzet tot handelen. Korte filmpjes en interviews met de 4 belangrijkste eindgebruikers brengt die boodschap gelijk over. ‘De veiligste online leer- en werkomgeving speciaal gemaakt voor het onderwijs’-belofte hebben we vervolgens 1 voor 1 communicatief bewezen.

Het resultaat

Mijn Onderwijsportaal heeft een fris, licht zakelijk en een ’not-for-profit’ gevoel gekregen waarbij de gebruiker centraal staat in de communicatie. Een compleet nieuw imago en marktbenadering. Een nieuw logo en complete huisstijl. Een nieuwe website met passende content. Nieuwe filmpjes met beelden van echte gebruikers. Nieuwe sjablonen voor presentaties en correspondentie. Nieuwe brochure en whitepaper. Ook tijdens deze opdracht werd ons ‘less-is-absolute-more’ vertrekpunt weer bevestigd. Echter, ‘simpel’ communiceren is uiteraard alles behalve gemakkelijk. Het is vooral heel goed doordacht.   
Terzake heeft ons in het hele traject telkens weten te verrassen. Bij het samen-werken, in het mee-denken en bij het creatief-oplossen. Wij zijn zeer trots op ons vernieuwde imago waardoor onze productvoordelen optimaal gecommuniceerd worden.
Kristian Van den Berg, projectleider Onderwijsvernieuwing met ICT

Free WordPress Themes, Free Android Games