Borne is een levendig dorp. Een dorp naar ons hart. Qua bewoners, bezoekers, ondernemers en qua centrum en evenementen. Maar eigenlijk ontbrak er altijd iets… In 2019 ontstond het idee voor een “Bornse Dorpsquiz”. Een quiz waarbij het hele dorp op stelten wordt gezet en de deelnemers tegen elkaar kunnen strijden. De drijvende kracht, het gezicht en de stem kwamen van ‘Kareltje’. De gelijkenis met dorpsmanager Ruben Baartman bleek zo treffend, dat hij ‘Kareltje’ mocht vertolken tijdens het filmen van de trailer.
Met ruim 80 ingeschreven teams kregen we circa 1.000 man de straat op. Fietsen lagen in de sloot (sponsor opdracht Sloot2Wielers), het park stond vol met acteurs (Oog voor Detail ronde) en in de Lemerij hing een droge worst (sponsor opdracht Lemerij). De Slag om Borne mondde uit in een knotsgekke, chaotische en ongeëvenaarde strijd. De combinatie van elementen van een pubquiz, escaperoom, vossenjacht, Wie is de Mol? en Expeditie Robinson, maakte het een unieke belevenis en bijzonder spannend om mee te doen. Bovendien streed iedere team voor een vereniging of stichting naar keuze uit de gemeente Borne. Zo ging er in totaal € 5.000,- naar 3 goede doelen. Bijzonder voor zowel de betreffende stichtingen als voor de strijders zelf.
Kareltje trok zich na de prijsuitreiking weer terug onder de grond. Zijn missie was geslaagd. Hij had het dorp in vuur en vlam gezet en burger, bedrijf en goede doelen samengebracht. Genoeg gedaan. Tot volgend jaar. Ten strijde!
De Slag om Borne zal op 17 september 2022 voor de 2e keer plaats vinden. Met ruim boven de 100 ingeschreven teams zal het dorp weer volledig op de kop komen te staan. De inschrijving voor 2022 is gesloten, maar volgend jaar ben je erbij, toch?
www.slagomborne.nl
De Kern Creativity Award 2022 is speciaal bedoeld voor creatieve en inspirerende voorbeelden waarmee een kern bij bezoekers, bewoners, consumenten en ondernemers blijvend onder de aandacht is gebracht.
Tijdens het Kern Marketing Festival in het najaar van 2022 wordt de winnaar van de award bekend gemaakt.
www.kern.nl/marketing-awards
Het is gewoon lekker eens vrijblijvend van gedachten te wisselen. Een frisse blik. Een scherp oog. Een verrassend idee.